Workshop Internationale Waardepropositie

INTRO

We merken dat bedrijven die gaan exporteren vaak als eerste stap het vertalen van hun eigen website in de taal van het doelland nemen. Omdat je website voor Nederland werkt is het begrijpelijk dat dit je eerste aanzet is voor een nieuwe markt. Maar dan ben je er nog niet. Je waardepropositie zelf moet ook de klant aanspreken, je aanbod moet van waarde zijn voor je klant waardoor hij/zij tot aanschaf van het product of dienst gaat overwegen. Je moet werkelijk iets betekenen en ga je internationaal, dan is het belangrijk dat je inspeelt op het feit  dat markten verschillen. Dat is in denken en doen van je klant, in lokale concurrentie, gewoontes, prijsniveau, producteisen, om maar een aantal aspecten te noemen.

Succes in eigen land wil dus niet automatisch zeggen dat succes in het buitenland verzekerd is. Om ook succesvol te kunnen zijn in een nieuwe markt is het nodig de markt en de klant te leren kennen en  op basis daarvan een relevante waardepropositie te ontwikkelen. Helaas wordt aan die analyse niet altijd voldoende tijd en aandacht  besteed en gaat men met een ongewijzigd verhaal de markt op.  Daarom heeft het WTC een workshop internationale waardepropositie ontwikkeld. Tijdens deze workshop ga je aan de slag om deze analyse te maken. 

 

Programma

  • Ontvangst en welkom
  • Introductie van deelnemers
  • Aanvang Workshop,
  • inleiding, presentatie, aan de slag met eigen waardepropositie.
  • Vervolgstappen
  • Conclusie en afsluiting

Doelgroep

Ondernemers met ambitie om internationaal zaken te gaan doen of uit te breiden en hun positie internationaal willen versterken.

Materiaal

Je ontvangt een hand-out en werkbladen om met het WTC Waardepropositiemodel aan de slag te gaan.  

Tijdsduur

De workshop duurt 3 uur

Kosten

De kosten bedragen € 225,- per deelnemer

Interesse om deel te nemen?

Neem contact op via s.politiek@wtcl.nl of via +58 294 1632