Workshop Internationale Waardepropositie

Introductie Workshop

We merken dat bedrijven die gaan exporteren vaak als eerste stap het vertalen van hun eigen website in de taal van het doelland nemen. Omdat je website voor Nederland werkt is het begrijpelijk dat dit je eerste aanzet is voor een nieuwe markt. Maar dan ben je er nog niet.

“Een internationale waardepropositie is geen vanzelfsprekende copy-paste aanpak.” 

Je waardepropositie moet ook de klant aanspreken, je aanbod moet van waarde zijn voor je klant waardoor hij/zij de aanschaf van het product of dienst gaat overwegen. Je moet werkelijk iets betekenen en ga je internationaal, dan is het belangrijk dat je inspeelt op het feit dat markten verschillen. Dat is in denken en doen van je klant, in lokale concurrentie, gewoontes, prijsniveau en producteisen, om maar een aantal aspecten te noemen.

Succes in eigen land wil dus niet automatisch zeggen dat succes in het buitenland verzekerd is. Om ook succesvol te kunnen zijn in een nieuwe markt is het nodig de markt en de klant te leren kennen en  op basis daarvan een relevante waardepropositie te ontwikkelen. Helaas wordt aan die analyse niet altijd voldoende tijd en aandacht  besteed en gaat men met een ongewijzigd verhaal de markt op.  Daarom heeft het WTC een workshop internationale waardepropositie ontwikkeld. Tijdens deze workshop ga je aan de slag om deze analyse te maken. 

“Je succesvolle aanpak in Nederland is geen garantie voor succes in het buitenland.”

Na het volgen van de workshop heb je meer inzicht gekregen in het waarom een goede internationale waarde propositie zo belangrijk is en heb je de eerste stappen gezet in het opzetten van een internationale waarde propositie met het WTC Waarde propositiemodel. 

Ondernemers met ambitie om internationaal zaken te gaan doen of uit willen breiden en ondernemers die hun positie internationaal willen versterken.

  • Ontvangst en welkom
  • Introductie van deelnemers
  • Aanvang Workshop, inleiding, presentatie, aan de slag met eigen waardepropositie.
  • Vervolgstappen
  •  Conclusie en afsluiting

De duur van de workshop is 3 uur

€ 225,- per deelnemer

U ontvangt hand outs en een werkmap om met het WTC Waardepropositie model aan de slag te gaan. Bij afronding van de workshop ontvangt u een bewijs van deelname en afronding.

Over de docenten

Harry Bulthuis, SIB coach WTC Leeuwarden

Harry Bulthuis

Harry Bulthuis heeft met zijn solide internationale marketing kennis en ervaring in combinatie met een goed analytisch vermogen en een gezonde nuchterheid een breed scala aan uitdagende marketing vraagstukken behandeld ook bij internationaal opererende organisaties, o.a. als WTC coach. Zo kan hij een waardevolle bijdrage leveren aan het behalen van de doelen van een organisatie.

Jos Steigstra, SIB coach WTC Leeuwarden

Jos Steigstra

Jos Steigstra is als ondernemer, manager, adviseur en coach al ruim 25 jaar actief met het ontwikkelen van bedrijven en mensen. Hij is ook jaren actief, via het WTC, in het ondersteunen van bedrijven met internationale ambities In de workshops neemt hij zijn praktijk ervaring mee.

Interesse om meer te weten?