Hoe houd ik mijn buitenlandse distributeur gemotiveerd?
Eerst stop je veel tijd in het vinden en aanstellen van een distributeur in het buitenland. Je gaat met de distributeur van start. Hij is gemotiveerd. Je deelt kennis, geeft hem tools om je product of dienst te gaan verkopen. Maar hoe zorg je ervoor dat hij gemotiveerd blijft. Twee onderdelen spelen daarbij een grote rol: weten wat hem motiveert en hoe je het best met hem kan communiceren.
In dit webinar gaat Agnes Schilder in op het onderwerp intrinsieke en extrinsieke motivatie. Wat zet ons in beweging en geldt dat ook voor onze buitenlandse distributeurs? Aansluitend geeft Monique Kroese aan hoe belangrijk communicatie is als onderdeel van motivatie en hoe communicatie met andere nationaliteiten kan verschillen en invloed kan hebben op de motivatie van de distributeur.
Maar hoe werkt dat in de praktijk? Wessel de Vries deelt zijn ervaringen bij FrieslandCampina waar hij jarenlang distributeurs heeft aangesteld en begeleid in o.a. het Midden Oosten. Heeft een multinational zoals FrieslandCampina een distributeurs beleid? Hoe je met distributeurs omgaat en hoe je ze gemotiveerd houdt?
Daarnaast zal Mark van de Streek, Global Sales & Brand Director van Koninklijke Utermöhlen uit Wolvega, specialist in wond- en sportzorgproducten, kraamzorg- en diverse zelfzorgproducten voor kleine ongemakken op of aan de huid, aangeven hoe zij hun distributeurs motiveren. Koninklijke Utermöhlen exporteert naar zo’n 40 landen.
Dit webinar geeft je inzicht in wat ons motiveert en hoe communicatie onze motivatie beïnvloedt en hoe belangrijk dit is in het buitenland. Dit webinar biedt een aantal hele praktische tips waar je bij je buitenlandse distributeurs meteen mee aan de slag kunt.