DE INTERNATIONALE MARKTENTREE STRATEGIE | NEXT STEP IN EXPORT

INTRO

Exporteren met je bedrijf betekent dat je weloverwogen keuzes moet maken en dat dat de keuzes die je maakt niet voor ieder exportland hetzelfde zijn.
Welke vorm van export je kiest, direct of indirect, hangt af van vele factoren. Allereerst welk product wil je exporteren, is dit product wel geschikt voor de markt die je op het oog hebt, wat is de omvang van de exportmarkt en welk belang/aandeel wil je daarin realiseren.
De keuze welke entreestrategie je kiest is van wezenlijk belang, kies je voor de korte – of voor de lange termijn. Het heeft serieuze consequenties voor het totale exportbeleid.
Krijg inzicht in de gevolgen van je keuze, wil je zelf exporteren via een eigen vestiging of kies je voor een agent of distributeur. Hoeveel controle wil je hebben over de markt, welke factoren naast tijd en geld spelen nog meer bij de keuze van je marktbenadering.
En welke mogelijkheden naast een agent, een distributeur zijn er nog meer om te exporteren.

Kortom, dit webinar geeft inzicht en handvatten die de keuze inzichtelijk maken en zullen vereenvoudigen.

Laat een reactie achter