Terugblik WTC BusinessClub bedrijfsbezoek en workshop BANO

Op 11 februari zijn we te gast geweest bij BANO Event Technology waar we een blik mochten werpen op de werkzaamheden van de grootste standbouwer van Noord-Nederland.

Na het welkomstwoord van Margot Dinges, Interim Manager van BANO, werd er nog een aankondiging gemaakt over de samenwerking tussen WTC Leeuwarden en Exportclub Noord. Mercedes Prinsen, de voorzitter van Exportclub Noord, heeft daarnaast nog een presentatie gegeven over de samenwerking en wat dit voor ons te bieden heeft. Voor al onze leden biedt dit voornamelijk meer kansen om te netwerken en ervaringen en kennis uit te wisselen over internationaliseren. Beide organisaties zullen in de toekomst intensief samenwerken om de exportbevordering inhoud te geven.

Daarna heeft Margot Dinges nog een presentatie gegeven over hoe BANO de grootste is geworden en hoe zij internationaal projecten aanpakken. Zij hebben hun succes te danken door hun unieke benadering met de klant. De communicatie tussen de klant en het bedrijf staat centraal. Samen met de klant wordt er gekeken hoe hun product/service het beste gepresenteerd kan worden op een beurs. Het ontwerp wordt door de klant zelf bepaald. BANO houdt hier wel rekening mee dat hun wensen zo precies mogelijk moeten worden afgestemd naar hun gewenste resultaat. Hoe dit proces van het begin tot het einde verliep, werd getoond tijdens de rondleiding bij hun hoofdkantoor en opslagplaats.

Na de rondleiding gaf Erwin Balkema, eigenaar van BANO, een workshop over het behalen van het maximale rendement uit een beursdeelname. Hierbij werd stilgestaan dat het belangrijk is om vooraf te weten wat je eigenlijk bij een beurs doet. Wat is het werkelijke doel waarom we naar een beurs gaan? Veel bedrijven willen van alles, maar stemmen hun product/service dat ze aanbieden niet af op wat ze willen bereiken bij een beurs. Daarnaast is het erg belangrijk dat er nieuwe klanten aangetrokken worden. Het is dan niet de bedoeling dat je met huidige klanten een praatje houdt. Ga op pad en benader nieuwe klanten. Op een beurs staan brengt veel kosten en tijd met zich mee, gebruik zo’n moment dan ook echt nuttig. Een ander manier om meer bezoekers aan te trekken is door middel van het aanbrengen van een ‘personal touch’. Val op en zorg ervoor dat jouw missie in overeenstemming komt met hoe jouw standplaats gepresenteerd wordt. Het hebben van een effectieve en indrukwekkende stand dat jouw bedrijf representeert, helpt je hierbij om meer bezoekers aan te trekken. Uiteindelijk wil elk bedrijf impact brengen wat iedere bezoeker bij zal blijven.

Namens het WTC Leeuwarden, bedankt Margot en Erwin dat we te gast mochten zijn bij jullie bedrijf, de bouw van de beursstand konden zien aanliggen in de praktijk en ons konden voorzien van een overtuigende uitleg!

Bekijk hier de foto’s

 

Laat een reactie achter